miercuri, 17 ianuarie 2007

French Riviera-2006







Sun , sea, sophistication, mult albastru infiniiiit , mediteranean cu specific francez, rafinament, lux, bun gust, cele mai delicioase prajituri, cea mai buna brinza, cel mai bun vin , cea mai buna guma de molfait, cele mai mici masini (ca niste buburuze, in special in Antibes-Nice ) - sint cuvintele care ar descrie French Riviera .*** Monaco, Monte- Carlo, Cannes -curatenie impecabila ( n-am vazut o hirtiuta pe strazile alea) , lume eleganta, civilizata, pe scurt- a must see place.***. Palatul printului Albert nu mi s-a parut cine stie ce maretie, mai degraba mi-a incintat ochiul celebrul cazinou din Monte Carlo, unde nu este permis sa intri imbracat in blugi, dar cel mai mult mi-a placut satul Eze-medieval, cochet, cozy. (de asemenea satuletzul Vieux Antibes mi-a placut, unde se afla muzeul Picasso, care a trait acolo o perioada) Am stat la o casa cu gradina cu orhidee, camelii, portocale, lamii si grefe (ptr. prima data am cules si eu portocale din copaci) ,vederea spectaculoasa spre mare-munte alcatuia coltul balsamic al unui mic paradis.- o frumusete. Desi in liceu aveam 9 si 10 la franceza, acum am fost cam bilbiita, dar avind in vedere ca nu m-am mai atins de limba asta de ani buni, este poate o scuza, nu conteaza, am vorbit un fel de "franglish" , iar ca sa fentez-intimidez interlocutorul o luam pe romaneasca-moldoveneasca hi hi ha ha. Oh, m-am si indragostit.....de o catelusa, imi sint tare dragi catelusii astia mici , cu parul ondulat, dolofani, cu urechi lungi. Buna prietena si fosta colega de liceu, (pe care am vizitat-o ) dupa 10 ani, m-a regasit aceeasi, volubila, nebuna, sarcastica, serioasa, aiurita... singura schimbare ca as avea un aer mai "a la New York", asa mi-a zis, mdaaa, asa o fi. Am ajuns acasa buimacita de la fusul orar, cu o sacosa plina cu ciocolatele si small souvenirs ptr. colegele grasance. (aici se apreciaza gestul, faptul ca te-ai gindit , nu se uita la valoarea cadoului, la eticheta---eheee, balcanismele, romanismele ) . Am fost de citeva ori singura prin magazinele de acolo si acord nota 10, francezilor, la materia ospitalitate.... . A bientot !

Un comentariu:

Anonim spunea...

Foarte frumoasa descrierea sejurului de pe Riviera Franceza. E interesant sa vezi cu ce ochi vad alti oameni anumite lucruri sau locuri pe care si tu le-ai vazut sau nu....Fotografiile sunt foarte reusite atat prin eleganta persoanei din ele cat si prin frumusetea peisajului :). Mi-am amintit ca am fost si eu o data acolo (Monte Carlo si Nisa) iarna si ce imi aduc aminte din Monte Carlo e ca am vazut prima data in viata mea portocali pe strada (cu portocale in ei desi era iarna). De asemenea imi amintesc aglomerarea de yacht-uri opulente ancorate pe cheiuri.