duminică, 1 mai 2011

Printre flori, printre copaci...

Azi m-am plimbat printre ciresi, magnolii, panselute, dupa cum veti vedea AICI. Cind eram in facultate, iubitul meu de atunci imi zicea Panseluta, iar cind nu mai putea de dragul meu, ma prescurta in Panse. Cind l-am parasit pentru un alt copac la trunchiul caruia sa infloresc, a oftat asa: "Of, of panseluta mea a fugit in alta gradina!" Morala? cele mai frumoase flori nu-s panselutele, nici trandafirii...Dar, care atunci?

Ma intrebam azi, plimbindu-ma prin gradina botanica, ce floare sau copac mi-ar placea sa fiu, ce planta? O magnolie, o lalea, o floare de -nu- ma- uita? Un nuc, un cires, un cactus?

Am simtit mereu o oarecare atractie fata de nuc. Un nuc batrin si bogat pentru ca il simt plin de poveste si secrete ce ascunde sub crengile lui blegite si pentru ca imi aminteste de copilarie, cind ma jucam in frunzele si nucile lui verzi cu care-mi murdaream gura mica si miinile. Azi am stat citeva minute sub un nuc, dar parea prea tinar si fraged sa aiba ce povesti. Nu am simtit mare emotie...

Voi ce floare sau planta credeti ca vi s-ar potrivi? Eu inca nu mi-am gasit floarea sau copacul care sa ma reprezinte si care sa mi se potriveasca. Poate ca le voi descoperi in jungla tropicala din Costa Rica unde voi decola luna asta? Asadar, daca vrei sa aflati ce fel de floare sint si ce mireasma mi se ascunde in petale si cum m-am inteles cu prietenosii costa ricani, nu trebuie decit sa-mi bateti din nou la usa pe adresa asta. Va sarut cu drag si ramine cum am stabilit. Pe curind!

28 de comentarii:

Ionouka spunea...

Ah Ina, ce mititica si tinerica esti, ca o floricica de mai, numai ca cu ochelari de soare!
Mie nu-mi plac plantele foarte tare, prefer oamenii si animalele cu blana. Dar ma bucur ca-s om, ma bucur ca-s femeie si nu ma gindesc c-as putea fi altceva, desi un astrolog mi-a zis ca cica intr-o viata anterioara as fi fost musca!
Hugs!

ina bixade spunea...

vaaai ionouka, musca?:) Eu sint pe invers, in sensul ca nu sint iubitoare de animale, prefer plantele iar o data pe luna, detest ca sint femeie:)

Zuzu spunea...

Imi plac ciresii infloriti si mireasma salcamilor primavara, iar ca flori imi plac mult lacramioarele.

Mi-a spus odata o prietena ca, pentru a primi din energia copacilor, pentru a te incarca cu ea, sa ii imbratisezi pt cateva clipe. Mi s-a parut interesant si de atunci ii privesc altfel, cu mai mult drag, ba chiar i-am mai si imbratisat uneori :)

acum te imbratisez si pe tine, mmuuak!!

Anonim spunea...

Vai, tu Inuca,iaca ocazia sa ne trimitem flori una alteia,asa gratuit,ce frumos...Eu mi-s margareta si clopotzel in acelasi timp,da'musai din alea din gradina lui Tataia,pe care le culegeam cand aveam 10ani..Uite-asa ma vad eu,un pic sauvage,fara prea mult parfum care sa iti suceasca mintile dar cu un farmec aparte care sa iti dea chef sa ma culegi,pfiuuu!!!
Hai ti pup,floricica di la Moldova si pe curand!!E.

Iulian spunea...

Interesanta interogatie!! Nu m-am gandit niciodata la una ca asta, dar daca ar fi sa dau un raspuns (dupa cateva minute) cred ca mi-ar placea sa fiu un visin. Am crescut intre visini cand eram mic si poate d-asta (sau sa fie din cauza visinatei, boh cine mai stie).
Bafta-n Costa Rica!

Anonim spunea...

Ruxandra se regaseste in ghiocel,i-am citit articolul tau si n-a stat prea mult pe ganduri sa-mi raspunda. Pe mine,insa,cred ca m-ar defini notiunea de brad.Mereu la datorie,vesnic verde si nedoborat de intemperiile (vietii).Am rezistat eroic,sper sa nu-mi slabeasca bateriile :).Astept impresii si photos din Costa Rica.Te imbratiseaza,Miha.

ina bixade spunea...

ah, zuzulina,daca stiam faza cu imbratisarea copacilor, ieri in gradina botanica i-as fi imbratisat pe toti, pentru ca eram chiar lispita de energie, dar e bine de stiu de acum incolo. Sper totusi sa nu ma dau la toti copacii care-mi ies in cale acum:)

eugenia, uitasem de clopotei.Ii culegeam pe deal cu ciubotica cucului:) Te-as culege margareta de ai fi, asta e clar:)

hey iulian, interesant, te vrei visin! cind eram mica nu-mi placeau visinile, acum da, deci pazea, sa nu te-nfulec, in visin de te-ai transforma:)

mihaela, deci dragutica de Ruxi se vrea ghiocel, i se potriveste, cel putin la virsta ei.

Tu m-ai facut sa rid cu bradul tau ha ha Buna treaba, tine-ti crengile in sus ca pina acum. Va pup

Zâna de la colț spunea...

Eu nu mă văd de două ori la fel: ieri mă vedeam varză, azi levănțică, mâine cine știe ce arbore de cauciuc mă văd. Și tu vezi cum faci cu nucii ăia tineri... :-P

ina bixade spunea...

of marie, esti varza! (tu ai zis, nu eu:) Dar daca esti si levantica, atunci o sa te string intr-o punguta de in si o sa te bag intr-un sertar sa-ti simt parfumul:)

Ana Thomas spunea...

Stii nasturasii aceia albi, micuti si gingasi de prin poienile copilarie??? Aceia din care ne faceam coronite...
La fel de raspandit si totusi unit imi simt sufletul uneori..
Si brazii verzi din muntii mei dragi imi fac cu ochiul pentru o viata care va urma...cine stie?

Bun gasit!
Gand bun de pe coasta celalta!

ina bixade spunea...

Hmm Ana, nu-mi amintesc de nasturasii aia, dar de coronite da. Bine te-am gasit!

oovi spunea...

eu cred ca as fi o trestie... ma indoi in adierea oricarui vant, dar imi pastrez personalitatea in ascutimea frunzei, care uneori taie adanc... imi place sa traiesc in grup...
tie cred ca iti sta bine totusi panseluta... frumoasa si fragila... ramai asa... ca iti sta minunat...

ina bixade spunea...

:)ovidiu, care va sa zica iti place sa tai adinc si sa traiesti in grup...Trestiile astea sint aproape niste perverse cu frunzele-n vint:)

PS: Incepe sa-mi placa din ce in ce mai mult aceasta asociere cu elementele naturii...

Anonim spunea...

hihi...
adica... as fi un pervers???
poate ar fi bine sa fiu...
si mie imi plac asocierile...
admir ca pom... cedru de liban... iar ca lemn... maple...

florentin spunea...

Fiecare din noi are o floare preferata insa nu toti stim cu ce tip de vaza s-ar potrivi ea:))
Plantele carnivore ...se poate ?

ina bixade spunea...

hmm, mai florentin, nu stiu daca se poate, suna periculos plantele astea carnivore:)

Anonim spunea...

Cele mai frumoase flori...nu-s panselutele nici trandafirii...sunt cele crescute in "gradinile iubirii" vb. cantecului..nu? Personal nu ma identific cu nici un copac....dar mi-as dori sa fiu falnica si puternica ca oricare dintre ei...si bineinteles sa mor ca un copac..in picioare:)...te pup si sa nu uiti de noi in Costa Rica...hmmmmmmm:)...<3 <3 <3...pup C.

ina bixade spunea...

da claudia, la cintecul ala ma gindeam si eu:) Bravo si tie, auzi la ea, sa moara ca un copac, in picioare. Tu chiar nu te dai batuta cum ma -amenintai- ieri:) Te puuup si o sa-ti trimit o broasca testoasa din costa rrrica!!!

Zuzele spunea...

As prefera sa fiu o floare ocrotita de lege, asa incat sa nu ma rupa toti neinspravitii si sa ma puna intr-o vaza in care sa mor in 2 zile, dar daca nu se poate si nu se poate..mi-ar placea sa fiu garoafa/garofita sau narcisa sau lacramioara :)

ina bixade spunea...

Frumos zuzele, frumos:)

Anonim spunea...

"Florile fac intotdeauna oamenii mai buni, mai fericiti si mai de ajutor,ele sunt raze de soare, mancare si medicament pentru suflet." Luther Burbank.
Mie imi plac florile de camp,rezistente si totusi fragile,cu o frumusete salbatica, cu o dragoste pura,necultivata care se exprima liber prin coloritul si parfumul petalelor,ascultand cantecul pamantului si al gazelor.Ca pomi imi plac ciresii, salcamii si malinii.
Cat despre nuci si cei tineri imbatranesc:).From Paris with love,Lili.

ina bixade spunea...

Lili, si mie-mi plac florile de cimp, ca doar m-am nascut si crescut pe linga ele.Te pup cu drag!

Elena spunea...

Vreau sa fiu un copac nemuritor:)) sau longeviv, m-am multumi si cu asta:)
Deci Costa Rica... hmmm, suna demential de cald!:)

ina bixade spunea...

Copac nemuritor, bun asa! Da, Costa Rica e foarte faina, din ce-am citit si ce mi-au povestit altii care au fost acolo. Te pup si pentru ca azi aici se celebreaza Ziua Mamei, iti urez Happy Mother's Day!!!

bogdan spunea...

cred ca as fi cactus- as fi rezistent la caldura, as intepa la propriu si din cand in cand as face si o floare :D

timid, timid vine si pe aici un aer de primavara
http://picasaweb.google.com/travel.empirestate/ithaca#5602000227472309378

distractie placuta in Costa Rica!

ina bixade spunea...

:)Bogdan, merci ptr. urari.Pozele tale din Ithaca sint foarte reusite.

Irina spunea...

Nu stiu daca sunt asemeni lui,dar daca ar fi sa fiu un copac,sau o floare,as alege cu siguranta sa fiu un liliac. Am un liliac alb in gradina,miroase divin,mi-amintesc de cartea pe care am citit-o in copilarie care m-a atras intai prin titlu "Liliac alb in ianuarie".Mi-amintesc de iliacul din gradina bunicilor,era bogat,plin de flori,bunica rupea brate de flori si-mi dadea sa le duc invatatoarei la scoala iar noi fetele ne amuzam in pauze,langa catedra,cautand florile cu 5 petale. Veneam spre blocul meu (bunicii stateau la 5 min.de mers pe jos) cu bratele mele mici pline de flori si mergeam tare mandra,acoperita de flori,de parfum,ma oprea lumea pe strada :)
Sunt indragostita de liliac,am terminat chiar ieri si un colier la care am lucrat cu mult drag,ca si inspiratia a fost pe masura,chiar la nasul meu :)

Imi place insa si iasomia- si asta imi aminteste de copilarie,avea bunica in gradina- am si eu aici,acum scriind imi dau seama ca am exact in gradina mea liliacul si iasomia care mi-au parfumat copilaria,pura intamplare- dar fericita :)-
si-mi mai plac margaritarele,si regina noptii,si zambilele...
Deja imi imaginez ce simfonie de parfumuri ar fi :)

Altfel,astept cu mare nerbdare impresii din Costa Rica,sper sa ajungem si noi pe acolo intr-o buna zi, am vrea la anul in Brazilia,dar om vedea daca va deveni realitate, ma fascineaza America Latina. Cred ca vei avea o vacanta minunata :)
si asta iti doresc,oricum :)

ina bixade spunea...

Irina, si eu iubesc liliacul si iasomia care-mi amintesc de copilarie.

Imi doream mult sa trag o fuga pina-n America Latina, intrucit nu am fost niciodata si de aceea sint f incintata de Costa Rica. Te pup si spor la tricotat