duminică, 29 mai 2011

Costa Rica the beautiful

Costa Rica, denumita -Elvetia Americii latine- este cu siguranta un colt rar si pretios din lume, care poate surprinde atit prin frumusete cit si prin... uritenie (nu gasesc alt cuvint). The greenest and the happiest country in the world, mi-a oferit una din cele mai surprinzatoare experiente si mi s-a confirmat inca o data ca stiu sa aleg atunci cind este vorba de destinatii de vacanta. Am tinut sa cunosc cele 2 laturi ale acestui loc verde si fericit: latura urita si latura frumoasa. Cu siguranta, cei mai multi prefera sa vada doar partea pozitiva atunci cind aleg acest loc de vacanta. Eu nu!

Traind in NY de atitia ani, unde viata-mi este ordonata si organizata, simt, la un moment dat, sa evadez din aceasta jungla civilizata, sa ma salbaticesc, sa ma fac haiduca. Simt nevoia sa intru in contact cu un alt fel de trai, ritm, dimensiune, sa-mi dea o noua viziune despre ceea ce se numeste viata de om si sa-mi aminteasca ca, atunci cind ma pling de lucruri absolut BANALE, in alte unghere ale lumii, oamenii merg desculti, flaminzi sau goliti de speranta, fara orizonturi...(si nu ma refer la Costa Rica, ci in general).

Asadar, ajunsa in anumite cartiere rau famate din San Jose,(capitala) imaginea care m-a intimpinat a fost tipatoare si stridenta: aveam impresia ca ma aflam intr-un loc dezertat, fantomatic, cu cladiri in paragina, sau care gazduiau genul de crisma cu muzica lasata in voie sa urle si plina de fum de tigara, cu strazi mirositoare, gunoaie, ciini schiopi si rataciti, oameni dormind pe asfaltul umed sau in cutii de carton, turmentati de prea mult alcool, lucruri care-mi indicau fara vreo indoiala ca ma aflam intr-o tara din lumea a treia. Aveam sa aflu ca prostitutia este legala in aceasta tara. Parea un loc uitat de standardele de baza ale civilizatiei, fara reguli, legi, un loc in care viata nu-ti suride din cauza unei saracii stralucitoare.

De curiozitate, am intrat intr-un bar popular in zona, cu multa activitate nocturna. Ce-am gasit acolo? Multi americani veniti la vinat femei care se vind lejer pe 50-100$. Era o scena a sinilor dezgoliti, a fundurilor descoperite, a unor fete tinere care concurau una cu alta, un tablou al desfriului si al inocentei demult pierduta...Pentru prima oara am fost martora la un astfel de scenariu. Un lucru bun despre Costa Rica este ca nu te simti in pericol, chiar si-n locurile intunecate, oamenii nu sint agresivi, isi vad de-ale lor, nu se leaga nimeni de tine.

Acum sa trecem la cealalta fatza a acestui loc, care vine in contradictie cu prima. Este vorba, evident, de frumusetea si bogatia lui (care cintareste mult mai mult decit latura urita) si la care cei mai multi se refera atunci cind pasesc in aceasta tara din America Centrala. Frumusetea costa ricana nu este usor de descris in cuvinte.

Parca nici fotografiile nu redau intocmai realitatea ei verde si frumoasa. Am ratacit in lung si-n lat, pina cind mai aveam un pic si saream gardul la vecina Nicaragua.

Nu am vazut niciodata atit de mult verde in jurul meu si deci e adevarat, Costa Rica este cea mai verde tara. Nu mai este nevoie sa spun ca cel mai bun ananas si mango acolo am mincat si ca desertul preferat este acum dulceata de fructe tropicale.

Crocodilii morocanosi, iguanele sfioase, maimutele discrete, fluturii dansatori, papagalii multicolori, broastele adormite sint vietatile fara de care tara asta nu ar mai fi asa frumoasa si interesanta. Pasarile au un colorit asa de aprins si de viu, de parca ar fi luate dintr-o pictura realista...Mi-am mingiiat trupul si mintea in hot spring (a hot spring is a spring that is produced by the emergence of geothermally heated groundwater from the Earth's crust) si am ascultat muzica copacilor exotici si a creaturilor misterioase ce se cuibareau in ei.

Am fost incintata sa vad plantatii de cafea, orez, (orezul in tara asta este cel mai scump din lume), banane si am baut multa apa de cocos. ( sa nu ma usuc de tot de la soarele rotund).

Oamenii sint zimbareti, generosi, prietenosi, iar spiritul lor latin este pus pe distractie continua, asfel ca, la 6 dimineata intr-o zi de luni, sa nu te mire cind auzi muzica bubuind in baruri, in timp ce oamenii isi incep rutina, astepind in statie autobuzul care sa-i duca spre serviciu. Si de cite ori aud muzica lor reggaedon, imi vine sa dansez, chiar daca nu am fost niciodata o dansatoare buna.

Va invit la fotografii facute pe strazile unui San Jose plin de surprize si-n salbaticiile verzi, unde am experimentat zip-line, (aventuriera din mine dormea de ceva timp, astfel ca am trezit-o un pic la viata) si va rog sa nu rideti de felul un care arat suspendata de acel cablu, zburind de nebuna prin jungla. De asemenea am incercat snorkeling. Nu prea am reusit pentru ca trebuie sa mai stii sa si inoti pentru activitatea asta, dar tot m-am bagat cu capul in apa sa vad fundul oceanului de unde am cules niste pietricele.

In mai toate fotografiile eu apar ca o chichineata sau ca un punct, asta pentru ca voiam sa fie surprins fundalul cit mai pe larg, dar daca va uitati cu atentie sau mariti poza facind zoom in, o sa ma observati si pe mine, in unele chiar fac semn cu mina, ca sa fie clar ca sint si eu acolo.

Cam asta ar fi in mare -expeditia- mea costa ricana.

PS: Am uitat sa va spun ca vulcanul Arenal pe care il veti vedea in poze, este activ din 1968, iar de atunci zona este considerata riscanta.
Iar acum: click AICI ( un scurt video cu mine in care va fac din mina), AICI (un alt scurt video in care ma aflam in drum spre jungla) si AICI pozele (se intind cam pe 4 pagini). Va sarut si va imbratisez! Cu drag, Ina

21 de comentarii:

Anonim spunea...

Pozele sunt superbe! Natura este de vis, iar tu radiezi! Ca intotdeauna, ai stiut sa faci o alegere fantastica! Te pup, Gia!

iulian spunea...

Super frumoase pozele !Distractie placuta pe mai departe!

Anonim spunea...

faina vacanta,faine poze,faina tipa!!!!!te pup,E.

Anonim spunea...

Draga noastra excursionista,te iubim ca ne-ai luat cu tine in vacanta ta..oferindu-ne aceste minunate imagini si filmulete:) E bine venita o astfel de iesire pt. tine ca doar asa poti aprecia ce ti-a oferit Dumnezeu!..O vacanta minunata in continuare si multi pupici de la noi!...C

Anonim spunea...

Frumoasa descriere, atat in imagini cat si in cuvinte, un amalgam de culori ,o punte intre vis si realitate. Bucura-te din plin de aceasta vacanta.Ti-ai ales un loc minunat, asa cum esti si tu! Te imbratisez cu drag,Lili.

sofia spunea...

Foarte frumos, acum chair ca pozele tale ne-au purtat intr-un loc de vis iar tu esti bronzata si frumoasa ca de obicei:) .
Chiar si Iulia s-a uitat la poze.

Gabriela {What Liberty Ate} spunea...

Cu cine ai fost, draga mea in vacanta? Foarte frumoase pozele. Se vede ca te-ai simtit bine, si cred ca ti-a lipsit o astfel de vacanta bine-meritata. Mi-au placut foarte mult pozele in care esti catarata prin copaci, ;)) si cele prin oras. E un loc incredibil Costa Rica.

florentin spunea...

Chiar daca este o tara mica, toti cei care au vizitat Costa Rica au revenit convinsi ca acolo este un adevarat paradis al vacantelor.Fapt pe care l-ai surprins si tu in fotografiile postate. Intr-un spatiu restrans ai gasit tot ce trebuie pentru ca un banal concediu sa devina o experienta exotica si de neuitat.
Vacanta placuta in continuare,Ina!:)

Anonim spunea...

se zice ca... frumusetea este in ochiul care priveste...
am privit minunatii prin ochii tau... am simtit ambianta de vacanta prin cuvintele tale...
tot de bine si mai bine si mai bine iti doresc...
ovi

Zâna de la colț spunea...

Tiiii, ce frumuseți! Să te bucuri de vacanță și să vii cu povești picante!

Irina spunea...

Draga mea,
am scris acum cateva zile da' mi s-a sters mesajul si n-am mai avut ched sa reiau.Incerc acum cu forte proaspete.
Atunci am fost mai inspirata,anyway.
Deci- frumoase poze,frumoasa vacanta,mi-aminteste de Africa prin contraste,frumusetea naturii si viata cotidiana a oamenilor (cel putin a unora dintre ei).
Acum ma intreb daca apreciezi NY-ul mai mult sau ti-e dor de linistea si aerul curat din Costa Rica ;)
Dar cred ca ti-ai incarcat bateriile si ti-ai incantat toate simturile.
Si noi cu tine,prin poze ;)
weekend frumos!

ina bixade spunea...

Buna dimineata, va pup, multumesc pentru comentariile dragute.

Micul Artist spunea...

Super pozele. Costa Rica chiar e frumoasa.

Liana C spunea...

Bravo, Ina ! Asa sa faci mereu ! Viata e atat de frumoasa, chiar si cu "urateniile" ei. Indiferent de ce zice lumea, e important ce zicem noi. Vacantele sunt pentru sufletul nostru, iar alegerile inspirate trebuie impartasite. Multumim pentru asta, mai ales ca ai descris locul atat de bine. Salutari de la Galati ! Aceeasi LIANA C, cea care pleaca si ea sa traiasca o experienta frumoasa: concertul STING - SIMPHONITY TOUR ! Te imbratisez !

drstoica spunea...

Asa, Ina, bravo, da-ne si noua, la micuti, cate-o bucatica de Costa Rica. Tare pofta mi-ai mai facut!... :)
Probabil ca romanii numai acolo stateau daca n-ar fi fost drumul asa de lung. Un fel de Grecia pentru americani; la o aruncatura de bat. Ma rog, tre' sa ai ceva muschi ca sa arunci atat cu batul... :)

Elena spunea...

Cred ca ti-am zis si in comentarii pe FB: m-am indragostit de vacanta ta! Multumim pentru poze, asa "calatorim" si noi mai mult:)

ina bixade spunea...

artistul cel mic, multumesc.

liana, te pup si o vara frumoasa.

dr stoica, uite ca nu m-am gindit la comparatia asta cu Grecia, cind traiam in Ro, nu era la moda sa mergi la greci in vacanta, sau cel putin nu imi amintesc eu.

hei elena, adevarul ca sint f incintata de cum mi-a iesit vacanta in Costa Rica, a fost plina...va puuup

Amalia spunea...

mi-a placut ca ai mers sa vezi si frumosul si uratul, ca asa e peste tot, nicaieri nu e numai bine sau numai rau.

ina bixade spunea...

Da, Amalia, si-n cele mai civilizate tari, orase, gasim parti urite...la un grad mai mare sau mai mic fiind uritenia asta.
De ex. la NY, in cartierele rau famate, o sa gasesti low-class people or low- life, dar nu o sa vezi totusi ciini vagabonzi:)

Anonim spunea...

Am vazut arhiva ta de poze. Peisajele sunt superbe, fotografiile foarte reusite. Majoritatea pozelor sunt cu tine, iti place sa pozezi, probabil... Nu stiu ce meserie ai, nu intereseaza pe nimeni, dar din modul cum apari in fotografii se vede preferinta ta pentru genul "vedeta". Nu reusesti sa fii naturala, zambetul iti este fortat,gura prea tuguiata, comisurile buzelor le fortezi prea mult in sus. Sa nu mai vorbesc de stilul tau vestimentar, gen Kardashian - care iti da o alura aproape vulgara, de pitipoanca de pe la noi din Romania. Gaseste-ti un alt stil si incearca sa eviti toate artificiile astea. Comparand pozele tale de acum 10 ani, ma refer la stil de imbracaminte si atitudine, erai mult mai naturala, nimic fortat - nu cazusei inca pe panta kardashiana. Daca ai dorit sa ne prezinti imaginea ta de "cover girl", ai reusit. Poate ca tu, cea reala, esti complet diferita decat ceea ce ne-ai aratat in fotografii. Uneori pozele prezinta o imagine falsa despre noi, insa ma mira faptul ca in aproape toate pozele, esti mult prea ostentativa in a te prezenta in chip de "diva". Pe cand o fotografie recenta cu tine,
naturala, fara "cosmetizari" si "aranjamente" de "atitudine" inutile (demne de Playboy)?

ina bixade spunea...

anonim: Soon:)